FKA twigs sice stále můžeme zařadit do bezbřehé popové škatulky, její tvorba se ale zcela jistě pohybuje v té výrazně divnější poloze žánru. Sice se nebojí výrazných melodií, ostatně nevyužít jejího rozsahu by byla škoda, po hudební stránce si ale bere odkudkoli a rozhodně se nebojí experimentovat.
Třetí řadovka "Eusexua" plynuje navazuje na její minulou tvorbu, na rozdíl od svých předchůdkyň zní ale jako celek přece jen přímočařeji a přístupněji. Jako by Tahliah Debrett Barnett, jak se sedmatřicetiletá umělkyně skutečně jmenuje, chtěla zvýraznit to, co jí opravdu jde, a zbytečně se neutápět v občas zbytečném hudebním hledání. Ne že by i tak nahrávka nezněla ve své většině naprosto nerádiově - jen jedenáct nových písniček leze do uší mnohem příjemněji.
Techna zmíněného v perexu, které interpretka nasávala v našem hlavním městě, se nejen nemusíte bát, ale také se jej nedočkáte. FKA tvrdí, že ji neovlivnilo hudebně, ale spíše pocitově. S tím souvisí i titul nahrávky. Slovo eusexua podle ní popisuje "transcendentální stav, který přesahuje euforii a kterého lze dosáhnout sexem či meditací a dalšími prostředky," včetně hudby a tance. Kdo ví, možná se kýženého stavu dočkají i posluchači při poslechu alba.
Kromě pohlcující atmosféry jsou hlavní devizou novinky barevná a mnohovrstevnatá produkce a samozřejmě zpěv. FKA twigs se nebojí hned v úvodní, titulní skladbě předvést všechny své zbraně - záměrně... číst dále
FKA twigs sice stále můžeme zařadit do bezbřehé popové škatulky, její tvorba se ale zcela jistě pohybuje v té výrazně divnější poloze žánru. Sice se nebojí výrazných melodií, ostatně nevyužít jejího rozsahu by byla škoda, po hudební stránce si ale bere odkudkoli a rozhodně se nebojí experimentovat.
Třetí řadovka "Eusexua" plynuje navazuje na její minulou tvorbu, na rozdíl od svých předchůdkyň zní ale jako celek přece jen přímočařeji a přístupněji. Jako by Tahliah Debrett Barnett, jak se sedmatřicetiletá umělkyně skutečně jmenuje, chtěla zvýraznit to, co jí opravdu jde, a zbytečně se neutápět v občas zbytečném hudebním hledání. Ne že by i tak nahrávka nezněla ve své většině naprosto nerádiově - jen jedenáct nových písniček leze do uší mnohem příjemněji.
Techna zmíněného v perexu, které interpretka nasávala v našem hlavním městě, se nejen nemusíte bát, ale také se jej nedočkáte. FKA tvrdí, že ji neovlivnilo hudebně, ale spíše pocitově. S tím souvisí i titul nahrávky. Slovo eusexua podle ní popisuje "transcendentální stav, který přesahuje euforii a kterého lze dosáhnout sexem či meditací a dalšími prostředky," včetně hudby a tance. Kdo ví, možná se kýženého stavu dočkají i posluchači při poslechu alba.
Kromě pohlcující atmosféry jsou hlavní devizou novinky barevná a mnohovrstevnatá produkce a samozřejmě zpěv. FKA twigs se nebojí hned v úvodní, titulní skladbě předvést všechny své zbraně - záměrně ztišený hudební doprovod dává v první polovině vyniknout jejímu sopránu, v té druhé se naopak role naopak obrátí a prim začne hrát taneční spodek.
Staromilci pravděpodobně zbystří u songu "Girls Feel Good", týkajícího se ženského orgasmu. Jeho zvuk totiž dá okamžitě vzpomenout na práci Williama Orbita na Madonnině "Ray of Light". V jedné z mála opravdových ducek "Room of Fools" zpěvačka zase místy vokálně připomene Cyndi Lauper.
Hravost kolekce ale potvrzují třeba i téměř jen na elektronických bicích postavená "Drums of Death" či jemně drum'n'bassový podklad a vokální exhibice v aktuálním singlu "Striptease". Nejzábavněji ale zní k-popem ovlivněná píseň "Childlike Things", v níž si svou anglickou i japonskou (!) část střihla North West, dcera Kanyeho Westa a Kim Kardashian.
Na konec místy přece jen docela zběsilé desky si interpretka nechala dva pomalejší kousky. Zatímco "24hr Dog" sahá místy až někam k rozvolněnému ambientu, "Wanderlust" je v dobrém slova smyslu krásnou a přitom docela obyčejnou písničkou, v níž nad jemnými kytarovými tóny opět nádherně pluje její procítěný a jemný zpěv. A když se v úplném závěru skladby vše spojí s trochou elektroniky a bicí smyčkou, zanechá píseň, a vlastně i celá nahrávka, člověka jaksi povzneseného.
Že by opravdu eusexua? Skvělá práce, FKA!
Komentáře