Nelze popřít snahu kapely o originalitu. Do rukou se nám nedostává žádný laciný metalový „tah na branku“, ale kus poctivé inovace.
Pozdní šedesátá až osmdesátá léta. Blue Cheer se svým coverem Summertime Blues od Eddieho Cochrana pokládají roku 1968 základy heavy metalu. Beatles ve svém singlu Revolution použijí zkreslenou kytaru a agresivní zvuk bicích, kterými nevědomky stanoví zvukový standard pro většinu pozdějších metalových kapel. V roce 1969 vydávají Led Zeppelin své první LP, se kterým se ihned umisťují na desáté pozici v žebříčku americké hitparády Billboard. Rok nato vychází průkopníkům doom metalu Black Sabbath spolu s eponymním debutem také opus magnum Paranoid a Deep Purple bodují v rádiích se singlem Black Night. Na pomezí let 1974 a 1975 vstupují na scénu s deskou Rocka Rolla Judas Priest, vychází High Voltage od AC/DC a On Parole od Motörhead, vznikají Iron Maiden. Metal je v plné síle, začíná se dostávat do širšího povědomí, rozvíjí se do dalších podžánrů a z jeho původní formy, heavy metalu, se stává takřka mainstreamová záležitost. Ať už se na toto období díváme jako na zlatou éru „tvrdé hudby“ nebo jen jako na odrazový můstek nutný pro vznik a zformování aktuálních hudebních žánrů (metalcore nebo mathcore), jedna věc se mu musí nechat. Bez něj by metal nebyl tím, čím je teď. Tomuto revolučnímu období je věnována aktuální, druhá řadová deska Stoned amerických Acid Witch.
První věcí, která zaujme, je retro... číst dále
Nelze popřít snahu kapely o originalitu. Do rukou se nám nedostává žádný laciný metalový „tah na branku“, ale kus poctivé inovace.
Pozdní šedesátá až osmdesátá léta. Blue Cheer se svým coverem Summertime Blues od Eddieho Cochrana pokládají roku 1968 základy heavy metalu. Beatles ve svém singlu Revolution použijí zkreslenou kytaru a agresivní zvuk bicích, kterými nevědomky stanoví zvukový standard pro většinu pozdějších metalových kapel. V roce 1969 vydávají Led Zeppelin své první LP, se kterým se ihned umisťují na desáté pozici v žebříčku americké hitparády Billboard. Rok nato vychází průkopníkům doom metalu Black Sabbath spolu s eponymním debutem také opus magnum Paranoid a Deep Purple bodují v rádiích se singlem Black Night. Na pomezí let 1974 a 1975 vstupují na scénu s deskou Rocka Rolla Judas Priest, vychází High Voltage od AC/DC a On Parole od Motörhead, vznikají Iron Maiden. Metal je v plné síle, začíná se dostávat do širšího povědomí, rozvíjí se do dalších podžánrů a z jeho původní formy, heavy metalu, se stává takřka mainstreamová záležitost. Ať už se na toto období díváme jako na zlatou éru „tvrdé hudby“ nebo jen jako na odrazový můstek nutný pro vznik a zformování aktuálních hudebních žánrů (metalcore nebo mathcore), jedna věc se mu musí nechat. Bez něj by metal nebyl tím, čím je teď. Tomuto revolučnímu období je věnována aktuální, druhá řadová deska Stoned amerických Acid Witch.
První věcí, která zaujme, je retro balení. Už při pohledu na přebal na vás dýchne minulost. Nostalgicky laděné kresbě vévodí odporná čarodějnice, které sekunduje odhodlaně působící kněz s krucifixem v jedné a Biblí v druhé ruce, za „svitu“ podivně nazelenalého měsíce a několika desítek vesničanů s pochodněmi v pozadí. Uvnitř objevíte křiklavý, oranžovo-černý vinyl, oldschool halloweenskou visačku ve stylu DIY a velkoformátový plakát. Slušně řečeno, cool as fuck! To celé, pěkně prosím, k dostání na oficiálních stránkách Hells Headbangers Records za směšných patnáct babek. No nekupte to.
Album je zajímavým mixem všech prvků metalu, na které si vzpomenete. Zkuste si představit svou oblíbenou death metalovou kapelu na společném dýchánku s Black Sabbath, Deep Purple a Witchfinder General. Všichni zúčastnění si šlehnou LSD, absolvují několikahodinový maraton sledování klasických slasherů, načež se za asistence několika tun trávy rozhodnout nahrát album. Acid Witch 2010. Deathově laděný psychedelic doom metal s hororovými (až satanistickými) texty, growlovým zpěvem, těžkotonážními riffy a varhanními vsuvkami, evokující „cheesy“ horory ze sedmdesátých let.
Playlist čítá třináct tracků. Za plnohodnotné skladby se dá označit jedenáct z nich, neboť úvodní Satanic Faith je recitál a devátá Whispers in the Dark funguje jako intermezzo s potlačenou instrumentální složkou a „záhrobními“ zvuky k navození atmosféry. Mezi regulérními počiny pak vedle úvodní vypalovačky Witchfynder Finder jasně kralují Thundering Hooves, oblíbená If Hell Exists nebo Metal Movie Marijuana Massacre Meltdown, kterou si zamilujete už díky názvu. Na albu se dočkáte ukázkového spojení modernějších doom metalových postupů s kytarovými pasážemi, které jako by vypadly z hard rockových klasik, s poskládanými riffy dle školy NWOBHM nebo s bluesovými sóly. A jako bonus úsměvné, místy absurdní okultní texty.
Komentáře