Zaznívá zvuk sirén, bubny tajemně duní a náhle se ohlásí syrové kytarové riffy. Tak vítá posluchače nová deska "Savages" úvodní peckou "Bloodshed", která se nese v duchu tradičních Soulfly. Novinka však ve všech ohledech úplně klasická není, nejenže se prakticky oprostila od exotického zvuku mísícího world music s trash-metalem, ale udivila i průměrnou délkou stopáže jednotlivých skladeb. Vyjma dvou kusů všechny přesahují pět minut, což u Cavalerovy tvorby působí poněkud nezvykle. Čím však deska nepřekvapí, je účast několika zajímavých hostů, které vám v následujících odstavcích ještě představíme.
Novou tváří Soulfly se stal Zyon Cavalera. Asi není třeba napovídat, že se jedná o jednoho ze synů Maxe Cavalery. Synáček se očividně v tatínkovi vzhlédl a dal se na dráhu ostrého brazilského muzikanta. Při poslechu však mohou všechny obavy z případné protekce zmizet, neboť Zyonovi to za kopáky šlape výtečně. Skoro jako byste slyšeli jeho strýčka Igora. Max však nezapomněl angažovat i svého druhého potomka Igora a nechal ho zakřičet si v úvodní, již zmíněné skladbě "Bloodshed". Ze Soulfly se tak stává rodinný podnik Cavalerovic. Nu, proč ne.
Minulá nahrávka "Enslaved" se nesla v až death-metalovém duchu a dávala zapomenout jak na sound Sepultury, tak na úspěšné desky jako "Dark Age" či "Prophecy". Novinka "Savages" si bere od každého něco. Skladby jako "Cannibal Holocaust" nebo "Fallen" jsou velmi brutální a agresivní a Max v nich řve,... číst dále
Zaznívá zvuk sirén, bubny tajemně duní a náhle se ohlásí syrové kytarové riffy. Tak vítá posluchače nová deska "Savages" úvodní peckou "Bloodshed", která se nese v duchu tradičních Soulfly. Novinka však ve všech ohledech úplně klasická není, nejenže se prakticky oprostila od exotického zvuku mísícího world music s trash-metalem, ale udivila i průměrnou délkou stopáže jednotlivých skladeb. Vyjma dvou kusů všechny přesahují pět minut, což u Cavalerovy tvorby působí poněkud nezvykle. Čím však deska nepřekvapí, je účast několika zajímavých hostů, které vám v následujících odstavcích ještě představíme.
Novou tváří Soulfly se stal Zyon Cavalera. Asi není třeba napovídat, že se jedná o jednoho ze synů Maxe Cavalery. Synáček se očividně v tatínkovi vzhlédl a dal se na dráhu ostrého brazilského muzikanta. Při poslechu však mohou všechny obavy z případné protekce zmizet, neboť Zyonovi to za kopáky šlape výtečně. Skoro jako byste slyšeli jeho strýčka Igora. Max však nezapomněl angažovat i svého druhého potomka Igora a nechal ho zakřičet si v úvodní, již zmíněné skladbě "Bloodshed". Ze Soulfly se tak stává rodinný podnik Cavalerovic. Nu, proč ne.
Minulá nahrávka "Enslaved" se nesla v až death-metalovém duchu a dávala zapomenout jak na sound Sepultury, tak na úspěšné desky jako "Dark Age" či "Prophecy". Novinka "Savages" si bere od každého něco. Skladby jako "Cannibal Holocaust" nebo "Fallen" jsou velmi brutální a agresivní a Max v nich řve, jako by se dočista utrhl ze řetězu. Taková "Master Of Savagery" je však naprosto tradiční soulflyovská hitovka, která by skvěle zapadla třeba i do alba "Conquer". Mezi zajímavé kusy se řadí "Ayatollah Of Rock 'N' Rolla", s hostujícím zpěvákem stoner-rockové skupiny Clutch. Tohle je příklad výborně zvoleného spolupracovníka, který dokázal nejen skladbu a album zpestřit, ale vtisknout mu neobvyklou a netradiční tvář. Povedená záležitost. Dobrou ruku měl bývalý frontman Sepultury i v případě druhého hosta. Tím je Mitch Harris z Napalm Death, který překvapil neobyčejným projevem v "K.C.S.". Max mu překvapivě nenabídl nějakou sypačku , ale spíš pomalejší, atmosféričtější kus, tzn. úplně něco odlišného, než na co je zvyklý u své domovské grindové sebranky, a funguje to. Max je prostě lišák.
I tentokrát jsou jednotlivé písně vybaveny zajímavými texty. Například "El Comegente" pojednává o venezuelském kanibalovi, "Fallen" o rozpadu mocné říše a "Cannibal Holocaust" zase vzdává hold kultovnímu hororu. Zmíněná "El Comegente" je navíc poměrně nezvykle konceptuálně zpracovaná, přibližně v polovině se nálada skladby naprosto změní a místo burácejících riffů začne hrát španělka. Velmi povedený singl, občasný experiment Soulfly sluší a toto je jasným příkladem.
Když Soulfly vznikli, bylo jim vytýkáno, že jsou pouze odvarem bývalé Sepultury. Po letech a po velkém množství natočených alb si však skupina dokázala vytvořit vlastní tvář a specifický zvuk. Ano, stále jsou klonem Sepultury, ale to jim nemůže nikdo vytýkat. Vždyť Cavalera byl duší a mozkem původní skupiny a obojí přenesl i do svého druhého domova. Přesto se snaží vytvářet dobré nahrávky, které snesou srovnání s legendárními deskami jako "Roots", a "Savages" k tomu nemá zase tak daleko. Novinka je velmi zdařilá, pestrá a má mnoho tváří a chutí. Od minulého alba "Enslaved" si vzala jen to nejlepší a přimíchala koření z raných počinů. Vznikl tak mix toho nejlepšího, co Soulfly kdy udělali. Cavalera stále do starého železa nepatří a jelikož v říjnu vychází i album Sepultury, může jít o přímé srovnání kvalit. "Savages" je hozená rukavice do obličeje rivalů a bude ji těžké porazit.
Komentáře