Mladá umělkyně Margaret Chardiet působí jako sympatická holčina. Alespoň do té doby, než nažhaví své pekelné stroje, vezme do ruky mikrofon a otevře svá ústa, aby nás mohla atakovat zběsilou hudbou, již vyprodukovala. No, neřekli byste to do ní.
Nedávno jsme si Pharmakon mohli poslechnout naživo v Lucerna Music Baru, kde předskakovala kultovní americké kapele Swans. Forma jejího vystoupení neodpovídala klasickému koncertu, byla to spíš interaktivní show, při které se Margaret sebrala z pódia, procházela se mezi návštěvníky a náhodně si vybírala jednotlivce, které chytila za ruku a zpívala jim (přesněji řečeno spíš řvala) před obličejem do mikrofonu. Pro mnoho přítomných to musel být naprosto jedinečný zážitek.
Pharmakon před rokem vydala debutovou desku "Abadon". Od té doby se toho zase tolik nezměnilo - novinka "Bestial Burden" v sobě ukrývá opět znepokojující hudbu plnou emocionálních projevů zpěvačky. Poslech to není zrovna příjemný a rozhodně se nehodí k nedělnímu odpočinku při kávě. Margaret Chardiet nás na albu zavede do hlukového ráje (či pekla) a podrobí násilnému vymítání duše z těla. Jako by nestačil intenzivní šum a mohutný hluk, které se snaží zavrtat co nejhlouběji do našich ušních bubínků, Pharmakon na nás útočí ještě svým pronikavým řevem.
Materiál na "Bestial Burden" prý vznikal při nečekané operaci. Interpretka se snažila do jednotlivých skladeb otisknout co nejvíc emocí a prožitků, které v té době... číst dále
Mladá umělkyně Margaret Chardiet působí jako sympatická holčina. Alespoň do té doby, než nažhaví své pekelné stroje, vezme do ruky mikrofon a otevře svá ústa, aby nás mohla atakovat zběsilou hudbou, již vyprodukovala. No, neřekli byste to do ní.
Nedávno jsme si Pharmakon mohli poslechnout naživo v Lucerna Music Baru, kde předskakovala kultovní americké kapele Swans. Forma jejího vystoupení neodpovídala klasickému koncertu, byla to spíš interaktivní show, při které se Margaret sebrala z pódia, procházela se mezi návštěvníky a náhodně si vybírala jednotlivce, které chytila za ruku a zpívala jim (přesněji řečeno spíš řvala) před obličejem do mikrofonu. Pro mnoho přítomných to musel být naprosto jedinečný zážitek.
Pharmakon před rokem vydala debutovou desku "Abadon". Od té doby se toho zase tolik nezměnilo - novinka "Bestial Burden" v sobě ukrývá opět znepokojující hudbu plnou emocionálních projevů zpěvačky. Poslech to není zrovna příjemný a rozhodně se nehodí k nedělnímu odpočinku při kávě. Margaret Chardiet nás na albu zavede do hlukového ráje (či pekla) a podrobí násilnému vymítání duše z těla. Jako by nestačil intenzivní šum a mohutný hluk, které se snaží zavrtat co nejhlouběji do našich ušních bubínků, Pharmakon na nás útočí ještě svým pronikavým řevem.
Materiál na "Bestial Burden" prý vznikal při nečekané operaci. Interpretka se snažila do jednotlivých skladeb otisknout co nejvíc emocí a prožitků, které v té době zažívala, což se jí podařilo opravdu na jedničku. Nejde ani říct, zda se od debutu "Abadon" posunula někam jinam, zda ve svých hlukových podkladech přitvrdila, stále je to úderná noiseová jízda, jež v sobě skrývá plno bolesti, utrpení či neskonalého šílenství.
Album otevírá minimalistická song "Vacuum", při jehož poslechu se společně s Pharmakon určitě zadýcháte, poněvadž si v něm hraje pouze se svým vlastním dechem. V podobném duchu se nese track "Primitive Struggle". Vzrušující dech v něm vystřídal nerovný boj s děsivým kašlem, nad kterým není snadné zvítězit. Zbývající čtyři skladby už jsou poctivé experimenty plné neklidných šumů, výrazných ruchů a šíleného řevu. Titulní "Bestial Burden" pohltí ostrým pískáním a šíleným smíchem, ze kterého jde po závěrečném vygradování vážně mráz po zádech.
Po půlhodinové nervové palbě noiseových songů přijde v samotném závěru neočekávané zvolnění. Poslední minuty ukrývají bonusový cover k velmi známé písni "Bang Bang (My Baby Shot Me Down)" od Nancy Sinatry. Margaret Chardiet tady konečně nekřičí, naopak odhaluje svůj jemný hlas a zpívá, což je doopravdy vzácný moment. V jednom z poskytnutých rozhovorů sdělila, že v budoucnu rozhodně neplánuje nahrávat podobně laděné skladby, a když už by změnila názor, rozhodně by nevznikaly pod jménem Pharmakon.
Pokud jste milovníky noiseu a různých hudebních experimentů, Pharmakon si na "Bestial Burden" zamilujete. V opačném případě dejte ruce pryč, nemuselo by to pro vás (a váš sluch) dobře dopadnout.
Komentáře