Můj hudební rok 2015 se nesl ve znamení žen. Nové desky vydaly snad všechny zpěvačky, ke kterým jsem kdy vzhlížel, od Mariny and the Diamonds a Florence + The Machine přes Grimes až po samotnou Björk, k tomu se přidaly další, které se nově objevily nebo které jsem pro sebe nově objevil já. Když pak v prosinci vyšly první singly z chystaného alba synthpopového dua Chairlift, jehož hlasem je další z hudebních femme fatales Caroline Polachek, dalo se tušit, že v mém playlistu bude ženský zpěv zaujímat podstatnou část pomyslného koláče poslouchanosti i v novém roce.
Do povědomí se Chairlift dostali zajímavým debutovým albem Does You Inspire You a především love songem Bruises, který se objevil i v reklamě na Apple. Po odchodu kytaristy Aarona Pfenninga a vydání desky Something si získali srdce těch, kteří prahnou po kvalitní kombinaci synth a dream popu. Takové, která nezůstává jen chytlavá, ale prozrazuje nemalou dávku tvůrčího potenciálu a muzikantského talentu. V mezičase Caroline Polachek na svém laptopu po hotelech nahrála pod pseudonymem Ramona Lisa povedený sólový počin Arcadia a celé duo bylo přizváno mimo jiné k produkci písně No Angel popové hvězdy Beyoncé.
Snad i tam kapela načerpala inspiraci k pojetí novinky Moth, která si na r’n’b a hiphopových podkladech a rytmech ujíždí a dokáže je kombinovat se svým zaběhlým hudebním výrazivem víc než povedeně. Funky groovy nutí posluchače k pohybu v bocích či minimálně podupávání nohou, tradičně snové... číst dále
Můj hudební rok 2015 se nesl ve znamení žen. Nové desky vydaly snad všechny zpěvačky, ke kterým jsem kdy vzhlížel, od Mariny and the Diamonds a Florence + The Machine přes Grimes až po samotnou Björk, k tomu se přidaly další, které se nově objevily nebo které jsem pro sebe nově objevil já. Když pak v prosinci vyšly první singly z chystaného alba synthpopového dua Chairlift, jehož hlasem je další z hudebních femme fatales Caroline Polachek, dalo se tušit, že v mém playlistu bude ženský zpěv zaujímat podstatnou část pomyslného koláče poslouchanosti i v novém roce.
Do povědomí se Chairlift dostali zajímavým debutovým albem Does You Inspire You a především love songem Bruises, který se objevil i v reklamě na Apple. Po odchodu kytaristy Aarona Pfenninga a vydání desky Something si získali srdce těch, kteří prahnou po kvalitní kombinaci synth a dream popu. Takové, která nezůstává jen chytlavá, ale prozrazuje nemalou dávku tvůrčího potenciálu a muzikantského talentu. V mezičase Caroline Polachek na svém laptopu po hotelech nahrála pod pseudonymem Ramona Lisa povedený sólový počin Arcadia a celé duo bylo přizváno mimo jiné k produkci písně No Angel popové hvězdy Beyoncé.
Snad i tam kapela načerpala inspiraci k pojetí novinky Moth, která si na r’n’b a hiphopových podkladech a rytmech ujíždí a dokáže je kombinovat se svým zaběhlým hudebním výrazivem víc než povedeně. Funky groovy nutí posluchače k pohybu v bocích či minimálně podupávání nohou, tradičně snové syntezátorové party a vokální melodie ho unáší k bloudění ve vyšších sférách, aby si nakonec buď vybral polohu jemu bližší, nebo se našel uprostřed mezi póly a tenhle mix si naplno užíval. A odtud není úniku, protože jak novátorská Ch-Ching, hitová Romeo nebo pro desku nejtypičtější Show U Off, jsou zatraceně návykové kousky. Moth ale samozřejmě obsahuje i písně pro křehčí povahy, Crying in Public toho budiž důkazem.
Chairlift už se jako kapela, která si zaslouží širší pozornost, s novou nahrávkou etabluje znovu a pevněji. A to jak díky schopnosti psát chytlavé, přitom hudebně zajímavé písně, tak díky svému projevu (hlavní kredit samozřejmě zasluhuje operně školená Caroline), odvaze i odhodlání se vyvíjet.
Recenze vyšla v časopise Full Moon #59.
Komentáře