Pro ty, kdo mají s Jihoafričany z hlavního města Pretorie tu čest poprvé nebo na známá fakta o kapele po letech zapomněli, si připomeňme, že nástupci žánru grunge svou kariéru odstartovali v roce 1999 ještě pod názvem Saron Gas. S ním však vydrželi pouhé tři roky, aby se v roce 2002 konečně přejmenovali na Seether. Právě od té doby nabrala sláva skupiny na obrátkách. Úspěch zaznamenali totiž hned první dvě desky "Disclaimer" a "Disclaimer II". Na druhé z nich se objevila i populární akustická skladba "Broken" s hostující Amy Lee, zpěvačkou Evanescence, která se proslavila po celém světě. A i díky tomuto duetu se tehdy o Seether mluvilo všude. Skupina pak nahrála další čtyři alba, která neutrpěla nikterak výrazný kvalitativní šok. Pravda je, že občas vyzkouší trpělivost svých fanoušků svými až popovými melodiemi, v případě novinky je ovšem těchto momentů naštěstí pramálo.
Nezpochybnitelným mozkem a tahounem formace je bezesporu zpěvák Shaun Morgan, který je pravidelně i autorem veškerého materiálu a nově i producentem. Vystřídal tak oceňovaného Brendana O'Briena, který s kapelou spolupracoval na posledních dvou nahrávkách "Holding Onto Strings Better Left To Fray" z roku 2011 a o tři roky mladší "Isolate And Medicate". Na albu se to podepsalo přísunem k tvrdšímu zvuku a hutnějším groovem. Morgan už pracuje v hudebním průmyslu natolik dlouho, že si evidentně za pultem v nashvillském studiu The Blackbird poradit uměl.
Obměnu producentské... číst dále
Pro ty, kdo mají s Jihoafričany z hlavního města Pretorie tu čest poprvé nebo na známá fakta o kapele po letech zapomněli, si připomeňme, že nástupci žánru grunge svou kariéru odstartovali v roce 1999 ještě pod názvem Saron Gas. S ním však vydrželi pouhé tři roky, aby se v roce 2002 konečně přejmenovali na Seether. Právě od té doby nabrala sláva skupiny na obrátkách. Úspěch zaznamenali totiž hned první dvě desky "Disclaimer" a "Disclaimer II". Na druhé z nich se objevila i populární akustická skladba "Broken" s hostující Amy Lee, zpěvačkou Evanescence, která se proslavila po celém světě. A i díky tomuto duetu se tehdy o Seether mluvilo všude. Skupina pak nahrála další čtyři alba, která neutrpěla nikterak výrazný kvalitativní šok. Pravda je, že občas vyzkouší trpělivost svých fanoušků svými až popovými melodiemi, v případě novinky je ovšem těchto momentů naštěstí pramálo.
Nezpochybnitelným mozkem a tahounem formace je bezesporu zpěvák Shaun Morgan, který je pravidelně i autorem veškerého materiálu a nově i producentem. Vystřídal tak oceňovaného Brendana O'Briena, který s kapelou spolupracoval na posledních dvou nahrávkách "Holding Onto Strings Better Left To Fray" z roku 2011 a o tři roky mladší "Isolate And Medicate". Na albu se to podepsalo přísunem k tvrdšímu zvuku a hutnějším groovem. Morgan už pracuje v hudebním průmyslu natolik dlouho, že si evidentně za pultem v nashvillském studiu The Blackbird poradit uměl.
Obměnu producentské stoličky možná zapříčinil i fakt, že se skupina neubírala nejlepším směrem. Seether alespoň v dobách svých počátků platili za kornovsky temné bardy s nirvánovskou depresí a na zmíněných dvou posledních nahrávkách dali této image vale. Místo toho vsadili na hitovější strukturu i přívětivější zvuk. To, že skalní fans mrmlali, asi netřeba zdůrazňovat. Právě ti budou mít z novinky "Poison The Parish" radost. Hudebně sice velmi nepůvodní, ale atmosférou silná deska má švih a koule, které prostě k Seether patří. Kytary správně burácí a na některé riffy je radost pohledět.
Hned úvodní pecka "Stoke The Fire" potěší přesně tím správným mixem temna a grungeové atmosféry, který od kapely chceme. Kytarové orgie rozpoutá následující "Betray And Degrade", a že umí napsat jedovatou syrovou baladu, zase dokazuje výborná "I'll Survive". O hitových ambicí skupiny přesvědčí první singl "Let You Down". Potěší i nirvánovská "Count Me Out", která by klidně mohla být podepsána pod definicí žánru. Ano, všechno je to hodně nepůvodní a mnoho nápadů jsme už někde slyšeli, ale v originalitě jsme kouzlo Seether nikdy nehledali.
Sedmým počinem se jihoafrická parta vrátila do území, které je jí a jejím fanouškům důvěrně známé. Žádné experimenty, žádné výlety do popových hitparád. Novinka je příjemně zemitá, syrová, kytarová a s opět řvoucím Morganem. Navíc konečně bude moct Česká republika okusit něco z jejich umění. Po akustickém debutu v Roxy příliš dojmů nezanechali, a tak se v září vrátí zahrát do Brna i do Prahy, aby tuhle povedenou žhavou novinku naživo představili.
Komentáře